Mobiel internet streeft vast internet voorbij
Dat is een van de conclusies uit de woensdag gepubliceerde Global Entertainment & Media Outlook 2013-2017 van PwC. Volgens het onderzoek beschikt 51 procent van de huishoudens wereldwijd in 2017 over breedbandinternet, ten opzichte van 40 procent in 2012. Het aandeel mobiel internet daarin stijgt van 31 procent in 2012 naar 54 procent in 2017.

Shutterstock
Shutterstock
Smartphones en tablets drijvende kracht
De groei van mobiel internet hangt nauw samen met de stijgende verkoop van tablets en smartphones. Deze apparaten vormen ook de drijvende kracht achter de stijgende omzet uit online adverteren en digitale consumentenuitgaven. In 2017 komt naar verwachting 47 procent van de totale uitgaven aan entertainment en media uit online advertenties en digitale consumentenuitgaven. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2008. Zo groeit de omzet uit mobiel adverteren de komende 5 jaar gemiddeld met 27 procent per jaar naar 27 miljard dollar in 2017.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee