Meer verkooppunten voor Microsoft-tablet

Microsoft kondigde dinsdag aan dat vanaf medio december “aanvullende verkooppunten” in de VS en Australië de Surface RT gaan verkopen. De komende maanden zullen daar nog andere, niet nader genoemde landen bijkomen. Verder worden de tijdelijke winkels (pop-upstores) omgezet in permanente Microsoft Stores. Ook de Amerikaanse winkelketens Best Buy en Staples maakten gisteren bekend dat ze de Surface RT in hun assortiment hebben opgenomen.
Productie van Surface wordt opgevoerd
Volgens Microsoft wilde het de beschikbaarheid van de tablet oorspronkelijk pas in 2013 verruimen, maar heeft het besloten de uitbreiding naar voren te halen. Panos Panay, general manager voor de Surface-productljin, noemde de reactie van het publiek op de tablet “opwindend”. Hij voegde eraan toe dat de productie van de tablet is uitgebreid.
In januari komt de Surface Pro op de markt, een model met Windows 8 en een Intel-processor. Microsoft heeft nog niet bekendgemaakt waar dat model verkrijgbaar zal zijn. De goedkoopste versie kost 899 dollar.
Volgens schattingen van marktonderzoeker IHS iSuppli heeft Microsoft tot dusver 1,3 miljoen exemplaren van de Surface RT verkocht. Andere onderzoekers komen tot een lagere raming van 600.000 stuks.
Surface levert concurrentie op voor pc-fabrikanten
Pc-fabrikanten kijken met een scheef oog naar het hardware-initiatief van Microsoft. De Surface betekent concurrentie voor de tablets met Windows RT en Windows 8 die pc-fabrikanten zelf op de markt brengen. Hoe ruimer de Surface beschikbaar is, des te groter de kans dat Microsoft klanten afsnoept van andere tabletleveranciers. Zij verkeren in een nadelige positie omdat ze het besturingssysteem bij Microsoft moeten inkopen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee