Managers behoudend in gebruik smartphone

Tabletgebruiker iets vooruitstrevender
Managers met een smartphone zijn, vergeleken met tabletbezitters, het meest behoudend. Zij gebruiken de smartphone bijna de helft van de tijd (49 procent) voor de primaire functies bellen en sms-en. Voor managers met een tablet is dit 12 procent. De smartphone wordt door de manager verder gebruikt voor surfen (13 procent) en het checken van de mail (19 procent). Nieuws, social media, video, muziek en games maken samen slechts een zesde van het smartphonegebruik uit. De tablet wordt hier vaker voor gebruikt; daar vullen deze activiteiten een vierde van de gebruikstijd. Het grootste deel van de tijd op de tablet gaat nog steeds op aan het mobiele internet (25 procent) en het checken van de mail (18 procent).
Erik Leene, directeur van Kadenza: “Het achterblijven van mobiel gebruik van bedrijfsapplicaties lijkt erop te duiden dat de core business nog niet tot de mobiele apparaten van managers is doorgedrongen. De onderzoeksresultaten laten zien dat Nederlandse managers hun smartphones en tablets toch vooral voor communicatieve doeleinden gebruiken, al loopt de tabletbezitter wel wat voorop in zakelijk gebruik ten opzichte van de manager met een smartphone. Het grote scherm en de extra mogelijkheden op de tablet zullen daaraan bijdragen. Een verdere groei van het aantal tabletbezitters betekent wellicht dat de behoefte aan mobiele toegang tot bedrijfsapplicaties ook zal toenemen.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee