iPad goed voor 80 procent webverkeer

Deze cijfers staan in schril contrast met de actuele verkoopcijfers van beide merken. In het vierde kwartaal van 2012 had Apple met de iPad een marktaandeel van circa 45 procent. De diverse modellen van Samsung hadden bij elkaar een marktaandeel van 15 procent. Daar is de verhouding dus 3:1.
Apple heeft al grote installed base kunnen opbouwen
Bij de verkoopcijfers moet wel worden aangetekend dat ze niets zeggen over de totale 'installed base'. Apple heeft met de iPad een voorsprong van enkele jaren op de leveranciers van andere tablets, die hoofdzakelijk Android als besturingssysteem hebben gekozen.
Het aandeel van de iPad in het webverkeer is het afgelopen halfjaar wel duidelijk gedaald. In oktober 2012 bedroeg het nog 92 procent. Het groeiende aanbod van tablets met andere besturingssystemen, in het bijzonder Android, komt hierin tot uitdrukking. In dezelfde 6 maanden nam het aandeel van Galaxy Tabs in het webverkeer toe van 2,1 naar 4,3 procent. Opmerkelijk is wel weer dat de iPad tussen februari en maart weer een lichte opleving doormaakte, van 80,5 naar 81,9 procent.
Chitika geeft geen cijfers over het webverkeer dat tablets buiten Noord-Amerika genereren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee