Overslaan en naar de inhoud gaan

Android krijgt tegengas in China

Alibaba heeft een aandeel van 18 procent verworven in het sociale netwerk dat dagelijks meer dan 46 miljoen gebruikers heeft. Alibaba heeft al een internetwinkel voor Chinese consumenten onder de naam Taobao.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Combinatie van krachten

Door de koppeling van Taobao en het sociale netwerk kan Alibaba cnsumenten naar zijn eigen platform lokken. Het gaat daarbij om smartphones die draaien onder het eigen OS van Alibaba, dat kortweg AMOS (Alibaba Mobile OS) heet. In de afgelopen tijd is AMOS gepresenteerd als een alternatief voor Android, met gematigd succes.

Scheve verhoudingen

Uit cijfers van IDC blijkt dat Android standaard wordt geleverd op 80 procent van de in China verkochte smartphones. Apple iOS draait op 10 procent van de verkochte toestellen en AMOS moet knokken in de restgroep. "En dat betekent een marktaandeel van nog niet eens 1 procent", zegt directeur Zeng Ming van Alibaba, die er aan toevoegt dat hier snel iets aan gedaan zal worden

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in