Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube bereikt mijlpaal

In zijn blog memoreert Hurley dat hij en mede-YouTube-oprichter Steve Chen zich 3 jaar geleden kroonden tot de Burger King van de media. Zij hadden door de overname door Google hun doelstelling video makkelijk en snel toegankelijk te maken voor iedereen en op elk moment, bereikt.
Business
Shutterstock
Shutterstock

In die 3 jaar is zowel de inhoud van als het bezoek aan de YouTube site snel gegroeid. In juli 2006 werden dagelijks 65.000 nieuwe videos op de site gezet en werd de site 100 miljoen keer per dag bezocht. Marktonderzoeker CommScore schat dat inmiddels elke minuut 20 uur video op de site wordt geplaatst. In januari werden 6 miljard videos bekeken.

Hurley gaat er van uit dat de groei voorlopig nog doorzet, maar dat de eisen aan kwaliteit en de lengte van de fragmenten hoger worden. Die ontwikkleing stelt extra eisen aan de faciliteiten van YouTube. Naar schatting betaalde YouTube begin vorig jaar al 1 miljoen dollar per dag aan zijn telecomleveranciers voor voldoende netwerkcapaciteit naar zijn servers.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in