Overslaan en naar de inhoud gaan

OV-chipkaartlezer verslikt zich in jaarkaarten

Het probleem doet zich voor wanneer jaarkaarthouders eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart. De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Rover en de Consumentenbond zeggen over dit fenomeen veel klachten te hebben binnengekregen. Ze noemen het onacceptabel dat mensen die meer dan 3800 euro neerleggen voor een ov-jaarkaart niet probleemloos kunnen reizen.

De organisaties wijten de problemen aan "gebrekkige samenwerking tussen de vervoersbedrijven". In een brandbrief vragen zij de vervoersbedrijven er zo snel mogelijk voor te zorgen dat hun chipkaartsystemen houders van een ov-jaarkaart geen strobreed meer in de weg leggen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in