OV-chipkaartlezer verslikt zich in jaarkaarten
Het probleem doet zich voor wanneer jaarkaarthouders eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart. De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten.

Shutterstock
Shutterstock
Rover en de Consumentenbond zeggen over dit fenomeen veel klachten te hebben binnengekregen. Ze noemen het onacceptabel dat mensen die meer dan 3800 euro neerleggen voor een ov-jaarkaart niet probleemloos kunnen reizen.
De organisaties wijten de problemen aan "gebrekkige samenwerking tussen de vervoersbedrijven". In een brandbrief vragen zij de vervoersbedrijven er zo snel mogelijk voor te zorgen dat hun chipkaartsystemen houders van een ov-jaarkaart geen strobreed meer in de weg leggen.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee