LinkedIn verliest glans in zakelijke niche

LinkedIn is meer een verzameling dan een gemeenschap, stelt Collin Gillis, analist van het Amerikaanse adviesbureau Brigantine Advisors in The Wall Street Journal. Grote bedrijven als Ernst&Young en EMC gebruiken Facebook in toenemende mate voor het werven van personeel. Ook zijn op Facebook steeds meer groepen te vinden gericht op zakelijke gebruikers zoals accountants, advocaten en technici. LinkedIn haalt zijn inkomsten uit advertenties en personeelswerving.
LinkedIn algemeen directeur Jeff Weiner werd vorig jaar aangetrokken om met zijn ervaring opgedaan bij Yahoo! het 6 jaar oude zakelijk netwerk aantrekkelijker te maken. Weiner heeft onder meer een mogelijkheid gecreëerd voor derden om applicaties te ontwikkelen voor de netwerksite. SAP heeft bijvoorbeeld een toepassing geschreven die het voor werknemers mogelijk maakt een badge met hun vaardigheden te creëren.
Ook wordt het mogelijk een Twitter-account te koppelen aan een LinkedIn-account. Volgens Weiner moeten de applicaties wel een zakelijk karakter hebben. Zo zullen games, die bij Facebook populair zijn, niet worden toegelaten op LinkedIn.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee