iPhone-app voor melden bereikproblemen

Met de applicatie kunnen Amerikaanse iPhone-bezitters problemen aan AT&T melden, zoals het wegvallen van de verbinding middenin een gesprek, slechte kwaliteit van spraakverbindingen, het ontbreken of wegvallen van de 3G-dekking voor snel dataverkeer of het volledig ontbreken van netwerkbereik.
AT&T vermeldt in de App Store van Apple niet wat het met de vergaarde meldingen en klachten gaat doen. Een woordvoerster zei tegen Computerworld dat AT&T aan de hand van de klachten prioriteiten voor verbeteringen kan stellen zijn netwerk kan verfijnen.
Analisten suggereren dat de telefoonmaatschappij op zijn website een landkaart plaatst waarop de grootste probleemgebieden en de ‘witte vlekken’ staan aangegeven. Daarmee zou voor iedereen de omvang van het probleem zichtbaar worden en meer druk op AT&T kunnen worden uitgeoefend.
Ook in Nederland heeft T-Mobile, de exclusieve aanbieder van de iPhone in dit land, de nodige klachten over het bereik van de Apple-smartphone ontvangen. Op veel plaatsen in Nederland, zelfs in dichtbevolkte gebieden in de Randstad, heeft een iPhone-gebruiker (soms) geen bereik of in elk geval geen 3G-dekking. Het komt ook voor dat een iPhone aangeeft dat er netwerkdekking is terwijl het toestel in werkelijkheid volledig onbereikbaar is voor spraak- en berichtenverkeer. Onduidelijk is of deze problemen op de iPhone zelf, op het netwerk van T-Mobile of op een combinatie van beide factoren zijn terug te voeren.
De AT&T-app Mark The Spot is overigens alleen verkrijgbaar voor Amerikaanse iPhone-gebruikers. Een gelijknamige toepassing die wel in de Nederlandse App Store wordt gepresenteerd, is bedoeld om een eerder gemarkeerd vertrekpunt terug te vinden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee