'ICT-branche trekt lering uit eerdere crisis'

De belangrijkste eigenschappen waarover kandidaten moeten beschikken zijn kennis van de markt, ervaring en gedrevenheid.
In tegenstelling tot de vorige economische recessie blijkt dat er nu veel minder ICT-bedrijven besparen op marketing & advertising (19 procent ten opzichte van 42 procent tijdens de vorige crisis). Ook het aantal ondernemingen dat bespaart op R&D (Research & Development) is beduidend lager (4 procent ten opzichte van 14 procent tijdens de vorige crisis).
“De verschillen zijn groot omdat er nu sprake is van een financiële crisis en geen ICT-crisis zoals aan het begin van dit decennium”, beweert Frank Bakker, partner bij HILL. “Toch zien we hiermee heel duidelijk aangetoond dat veel bedrijven de lessen die toen geleerd zijn, nu in de praktijk brengen. De toegenomen aandacht voor kwaliteit in salesteams, maar ook in marketing en R&D werpt nu duidelijk vruchten af.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee