Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruik tv-kabel neemt af

Het aantal huizen dat aangesloten is op de kabel nam vorig jaar nog zeer licht toe, maar het aantal mensen dat ervan gebruikmaakt daalde. De verhouding, de penetratiegraad, was in 2008 nog 81,5 procent en daalde gestaag naar 73,6 procent eind afgelopen jaar.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Digitale tv wint terrein
Mensen die wel via de kabel kijken, kiezen steeds vaker voor digitale televisie. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg het aantal huishoudens met een digitaal abonnement van 2,9 miljoen naar 3 miljoen. Het aantal analoge abonnementen nam af van 2,4 miljoen naar 2,2 miljoen.

De omzet van abonnementen om radio en tv te ontvangen steeg vorig jaar van 1,235 miljard euro naar 1,325 miljard euro. Mensen nemen steeds meer diensten af, zoals themakanalen, HD-kwaliteit of video on demand.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in