FTC wil een volg-me-niet-register
Het FTC-plan kan grote gevolgn hebben voor bedrijven als Google en online adverteerders die hun bedrijfsmodel juist gebouwd hebben rond het aanbieden van advertenties op basis van persoonlijke voorkeuren.
Kiezen voor privacy moet gemakkelijker
FTC-voorzitter John Leibowitz veegt in The New York Times de vloer aan met de pogingen die de industrie tot nog toe heeft gedaan om de privacy te beschermen. Consumenten moeten met hun browserinstellingen in de weer, plugins downloaden of op buttons klikken in de buurt van een advertentie. "Wij willen dat bedrijven veel sneller werken om de keuze van de consument gemakkelijker te maken", zegt Leibowitz. "Onze grootste zorg zijn de sites en diensten die de puntjes verbinden tussen de verschillende tijdstippen en plekken dat een consument online is en zo een profiel opbouwen van wat een consument doet."
Voordat de FTC het plan ten uitvoer kan brengen, moet het eerst een goedkeuring krijgen van het Amerikaanse congres.

Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee