Deloitte wint Digitaal-Werven award

Deloitte wervingsite is nu goed, moet niet te vol worden
Voor het eerst was de jury unaniem in haar keuze voor de beste digitale sollicitatie-ervaring. De website www.Werkenbijdeloitte.nl stak volgens initiatiefnemer Bas van de Haterd boven de andere 4 uit door "compleetheid, integratie met social media en het duidelijke onderscheid in doelgroepen". De jury adviseert Deloitte wel om het komende jaar goed in de gaten te houden wat er nog bij kan op de site, "want het lijkt erop dat de website met de dag voller loopt qua content". Hier wordt de site niet overzichtelijker van.
IT-bedrijven goed vertegenwoordigd in onderzoek, maar ingehaald
Vorig jaar ging internetbureau Tam Tam met de award naar huis. De ICT was de afgelopen jaren de best vertegenwoordigde branche in het onderzoek. “IT-bedrijven scoren nog steeds best goed, maar werden dit jaar links en rechts ingehaald door partijen die er echt werk van hebben gemaakt”, vertelt Van de Haterd. Bedrijven hebben de recessie volgens hem aangegrepen om een inhaalslag te maken. “Er zijn ontzettend veel recruitmentsites bijgekomen, al zijn ze niet allemaal even goed.” De 5 genomineerden hebben dit jaar allemaal een nieuwe wervingssite gelanceerd.
Wervingsites IT-bedrijven missen menselijke uitstraling
De bedrijven werden op zo’n 70 verschillende onderdelen met elkaar vergeleken. “IT-bedrijven scoren over het algemeen goed op veel onderdelen. Ze bieden doorgaans veel verschillende functionaliteiten op hun recruitmentsite en scoren goed op sollicitantvriendelijkheid. Toch behoren ze zelden echt tot de top”, vertelde Van de Haterd in een eerder interview. Hij denkt dat dit mede komt door gebrek aan uitstraling. “De recruitmentsites van IT-bedrijven zijn meestal te grauw en grijs. Alles keurig volgens het boekje, maar gortdroog. Het sprankelt niet, het is alsof het niet voor mensen is gemaakt van vlees en bloed.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee