Bol.com opnieuw beste webwinkel

De verkiezing van de Thuiswinkel Awards is een initiatief van de brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Het aantal inzendingen (190) lag dit jaar hoger dan ooit. Uiteindelijk bleven 51 genomineerden over waaruit het publiek kon kiezen. In totaal zijn tussen medio januari en eind februari bijna 175.000 geldige stemmen uitgebracht.
Bij de grote webwinkels vielen naast Bol.com ook 123inkt, Paypal, Marktplaats, Wehkamp, Thuisbezorg, Landal, Bart Smit, Vliegtickets en Hema in de prijzen. In de ‘kleine’ categorieën zijn behalve aan Label54 publieksprijzen uitgereikt aan 123luisterboek, Marktgigant, Condoomanoniem, Yoursurprise en Geboortekaartjes.
Naast de 17 publieksprijzen zijn aan drie webwinkels vakprijzen toegekend door een jury van deskundigen. De vakprijzen vielen toe aan Wehkamp (Thuiswinkel Award), Luisterrijk (Innovatie Award) en Eco-Logisch (Starter Award).
Wehkamp leverde volgens de jury een bijzondere prestatie en nam een groot risico door zijn primaire distributiekanaal drastisch te reorganiseren. Luisterrijk krijgt lof voor zijn technologische innovatie en het bieden van een gebruikersvriendelijk alternatief voor digital rights management. Starter Eco-Logisch heeft volgens de jury veel potentie. Het biedt veel informatie en nuttige tools en laat de klant stemmen over het assortiment.
Voorzitter van Thuiswinkel.org Ed Nijpels constateert dat 96 procent van de online-shoppers tevreden is over hun aankopen. Het gemiddelde aantal bestellingen steeg vorig jaar met 17 procent tot 5,3 terwijl het totaal bestede bedrag per persoon met 16 procent steeg tot 618 euro. Vorig jaar nam het aantal Nederlanders dat op het web winkelde met een miljoen toe ten opzichte van 2007. Het gevolg van dit alles is dat de omzet van de Nederlandse webwinkels met 24 procent groeide naar 4,85 miljard euro.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee