Blackbaud neemt RLC over

Relatiebeheer in de non-profitsector verschilt zodanig van zakelijk klant-beheer dat gevestigde CRM-oplossingen - zoals Exact, Unit4 of Siebel – doorgaans minder goed voldoen. Te denken valt onder meer aan het beheer van schenkingsaktes, het verzenden van bedankbrieven, automatische incasso, onderscheid tussen donateurs en collectanten en analyse van geefgedrag. Vaak zijn speciale charitasfuncties ook cultuurgebonden. RLC heeft volgens Schalk dan ook geen ‘interne’ concurrentie te duchten van Blackbaud. Eerder zal Blackbaud RLC nieuwe klanten bezorgen, zo verwacht hij: “Blackbaud heeft een aantal internationaal opererende klanten die ook hier in Nederland actief zijn en waar RLC mogelijk een bijdrage kan leveren.” Verder ziet RLC kansen om zijn producten met steun van de verkooporganisatie van Blackbaud meer in het buitenland te gaan verkopen. Wat dat betreft is de overname volgens Schalk ook een anticiperen op de SEPA-ontwikkeling, die maakt dat lokale fondsenwervers meer Europees gaan werken.Een ander voordeel van de overname is dat het technologieaanbod van RLC nu kan worden verrijkt met enkele unieke functionaliteiten uit de stal van Blackbaud. Bijvoorbeeld op het gebied van SaaS en koppeling met e-mail-systemen en internet-applicaties.Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee