Overslaan en naar de inhoud gaan

BKR betreurt afhaken telecombranche

Telecombedrijven deden dat op vrijwillige basis sinds 2004, maar gaan nu over op een eigen systeem. Ze willen niet dat mensen door een relatief kleine telefoonschuld later problemen krijgen bij het afsluiten van een lening.
Business
Shutterstock
Shutterstock

BKR zegt mede op verzoek van de telecombedrijven onderzoek te hebben gedaan. Daaruit bleek dat mensen met een betalingsachterstand op een telefooncontract 12 keer zoveel kans hebben opnieuw in financiële problemen te komen. De hoogte van de achterstand doet er dan minder toe, aldus BKR.

Vodafone, T-Mobile, en KPN/Telfort hebben besloten per 1 januari geen klanten meer te registreren bij het BKR. Tot dusver was de telecombranche de enige die op vrijwillige basis gebruikmaakte van het BKR. Woningbouwverenigingen en energiemaatschappijen overwegen om dat te doen. Volgens BKR is dat van belang voor de schuldhulpverlening.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in