BKR betreurt afhaken telecombranche
Telecombedrijven deden dat op vrijwillige basis sinds 2004, maar gaan nu over op een eigen systeem. Ze willen niet dat mensen door een relatief kleine telefoonschuld later problemen krijgen bij het afsluiten van een lening.

Shutterstock
Shutterstock
BKR zegt mede op verzoek van de telecombedrijven onderzoek te hebben gedaan. Daaruit bleek dat mensen met een betalingsachterstand op een telefooncontract 12 keer zoveel kans hebben opnieuw in financiële problemen te komen. De hoogte van de achterstand doet er dan minder toe, aldus BKR.
Vodafone, T-Mobile, en KPN/Telfort hebben besloten per 1 januari geen klanten meer te registreren bij het BKR. Tot dusver was de telecombranche de enige die op vrijwillige basis gebruikmaakte van het BKR. Woningbouwverenigingen en energiemaatschappijen overwegen om dat te doen. Volgens BKR is dat van belang voor de schuldhulpverlening.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee