Management

Apps
whatsapp

Whatsapp test geverifieerde bedrijfsaccounts

Whatsapp probeert de interactie tussen consumenten en bedrijven op het sociale netwerk te verbeteren

© Pixabay
30 augustus 2017

Whatsapp probeert de interactie tussen consumenten en bedrijven op het sociale netwerk te verbeteren

Whatsapp test met een beperkt aantal bedrijven een aantal nieuwe features. Die moeten het voor consumenten duidelijker maken dat zij met een bedrijf communiceren en bovendien het contact leggen vereenvoudigen.

Reguliere gebruikers zien bij de naam van een geverifieerd bedrijfscontact een groene badge met een vinkje, legt het bedrijf uit in een blog.

Whatsapp-gebruikers weten dan dat het sociale netwerk heeft gecontroleerd dat het telefoonnummer behoord bij een bedrijfsaccount. Wanneer een chat wordt gestart krijgen deze een gele kleur zodat duidelijk is dat een conversatie met een bedrijf is gestart. Komt het bedrijf nog niet voor in de contactenlijst van de Whatsappgebruiker, verschijnt de naam van het bedrijf als contact. Wanneer de gebruiker het telefoonnummer wel in de telefoonlijst heeft staan, wordt de naam getoond die de gebruiker zelf aan het contact heeft gegeven.

Geld verdienen aan Whatsapp blijkt lastig

Whatsapp heeft nog slechts een heel beperkt aantal bedrijven die op de nieuwe dienstverlening in de testfase gebruiken. Deze nieuwe vorm is een van de manieren waarmee moederbedrijf Facebook probeert het Whatsapp-platform geld op te laten leveren. Bij de overname heeft Mark Zuckerberg belooft dat het sociale medium niet vervuild zal worden met reclameboodschappen. Daarom moet hij zoeken naar andere manieren om geld te verdienen aan het bestand van circa 1 miljard gebruikers van Whatsapp.

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.