Overslaan en naar de inhoud gaan

T-Mobile trekt meer klanten in Nederland

T-Mobile heeft het aantal klanten in Nederland in 2016 zien toenemen. Er kwamen 183.000 mobiele abonnementen bij.
t-mobile

Daarvoor betaalde het bedrijf wel een stevige prijs, want de omzet en de winst gingen door de felle concurrentie op de telecommarkt omlaag.

T-Mobile rapporteerde donderdag een jaaromzet van 1,33 miljard euro, 4,5 procent minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat ging met ruim 28 procent omlaag. Dat komt door 'agressieve' investeringen in marketing en in het netwerk. Concrete winstcijfers vermeldde het Nederlandse dochterbedrijf van Deutsche Telekom niet.

De tweede jaarhelft verliep volgens topman Søren Abildgaard ,,zichtbaar beter'' dan de eerste. In het vierde kwartaal vertaalde het groeiende aantal mobiele gebruikers zich in een toename van de opbrengsten, met 4,7 procent naar 356 miljoen euro.

T-Mobile denkt met grotere databundels voor minder geld de weg naar boven te hebben gevonden. In voorgaande jaren verloor de nummer drie op de Nederlandse mobiele markt juist terrein, zowel op zijn grootste concurrenten KPN en Vodafone als op het kleinere Tele2.

Moederbedrijf Deutsche Telekom wist de omzet afgelopen jaar met 5,6 procent op te voeren naar 73,1 miljard euro. Het bedrijfsresultaat voor eenmalige posten ging met 7,6 procent omhoog naar 21,4 miljard euro. Daarmee zegt het bedrijf aan de eigen verwachtingen te hebben voldaan.

Onder de streep bleef 2,7 miljard euro over. Dat is ruim een zesde minder dan een jaar eerder. Die daling is vooral veroorzaakt door de val van het Britse pond na het brexit-referendum eind juni. Het belang van Deutsche Telekom in branchegenoot BT is daardoor in euro's minder waard geworden.

Daarvoor betaalde het bedrijf wel een stevige prijs, want de omzet en de winst gingen door de felle concurrentie op de telecommarkt omlaag.

T-Mobile rapporteerde donderdag een jaaromzet van 1,33 miljard euro, 4,5 procent minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat ging met ruim 28 procent omlaag. Dat komt door 'agressieve' investeringen in marketing en in het netwerk. Concrete winstcijfers vermeldde het Nederlandse dochterbedrijf van Deutsche Telekom niet.

De tweede jaarhelft verliep volgens topman Søren Abildgaard ,,zichtbaar beter'' dan de eerste. In het vierde kwartaal vertaalde het groeiende aantal mobiele gebruikers zich in een toename van de opbrengsten, met 4,7 procent naar 356 miljoen euro.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in