Innovatie & Strategie

Klantinteractie
T-Mobile

T-Mobile trekt meer klanten in Nederland

Omzet en winst gingen stevig omlaag

2 maart 2017

Omzet en winst gingen stevig omlaag

T-Mobile heeft het aantal klanten in Nederland in 2016 zien toenemen. Er kwamen 183.000 mobiele abonnementen bij.

Daarvoor betaalde het bedrijf wel een stevige prijs, want de omzet en de winst gingen door de felle concurrentie op de telecommarkt omlaag.

T-Mobile rapporteerde donderdag een jaaromzet van 1,33 miljard euro, 4,5 procent minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat ging met ruim 28 procent omlaag. Dat komt door 'agressieve' investeringen in marketing en in het netwerk. Concrete winstcijfers vermeldde het Nederlandse dochterbedrijf van Deutsche Telekom niet.

De tweede jaarhelft verliep volgens topman Søren Abildgaard ,,zichtbaar beter'' dan de eerste. In het vierde kwartaal vertaalde het groeiende aantal mobiele gebruikers zich in een toename van de opbrengsten, met 4,7 procent naar 356 miljoen euro.

T-Mobile denkt met grotere databundels voor minder geld de weg naar boven te hebben gevonden. In voorgaande jaren verloor de nummer drie op de Nederlandse mobiele markt juist terrein, zowel op zijn grootste concurrenten KPN en Vodafone als op het kleinere Tele2.

Moederbedrijf Deutsche Telekom wist de omzet afgelopen jaar met 5,6 procent op te voeren naar 73,1 miljard euro. Het bedrijfsresultaat voor eenmalige posten ging met 7,6 procent omhoog naar 21,4 miljard euro. Daarmee zegt het bedrijf aan de eigen verwachtingen te hebben voldaan.

Onder de streep bleef 2,7 miljard euro over. Dat is ruim een zesde minder dan een jaar eerder. Die daling is vooral veroorzaakt door de val van het Britse pond na het brexit-referendum eind juni. Het belang van Deutsche Telekom in branchegenoot BT is daardoor in euro's minder waard geworden.

 

 

 

Daarvoor betaalde het bedrijf wel een stevige prijs, want de omzet en de winst gingen door de felle concurrentie op de telecommarkt omlaag.

T-Mobile rapporteerde donderdag een jaaromzet van 1,33 miljard euro, 4,5 procent minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat ging met ruim 28 procent omlaag. Dat komt door 'agressieve' investeringen in marketing en in het netwerk. Concrete winstcijfers vermeldde het Nederlandse dochterbedrijf van Deutsche Telekom niet.

De tweede jaarhelft verliep volgens topman Søren Abildgaard ,,zichtbaar beter'' dan de eerste. In het vierde kwartaal vertaalde het groeiende aantal mobiele gebruikers zich in een toename van de opbrengsten, met 4,7 procent naar 356 miljoen euro.

Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.