Beheer

Apps
Hugo de Jonge

Storing in CoronaCheck-app: wordt aan gewerkt

Combinatie besmetting plus vaccin niet herkend.

Hugo de Jonge © Shutterstock Dutchmen Photography
25 juni 2021

Combinatie besmetting plus vaccin niet herkend.

De CoronaCheck-app bevat een fout. Wie bewijs heeft ooit besmet te zijn geweest en een geregistreerde vaccinatie heeft, krijgt toch geen groen licht van de app.

En dat hoort wel: Mensen die corona hebben gehad zijn in principe met één prik al volledig gevaccineerd. Minister Hugo de Jonge is er vandaag als de kippen bij om te melden dat het hier om een opstartprobleem gaat. "Als je met zo'n ongelofelijk groot project start, waarbij zoveel systemen aan elkaar gekoppeld moeten worden, dan kunnen er dingen als je net begint nog niet helemaal lukken."

Volgens De Jonge wordt er hard gewerkt aan een oplossing. Als het vrijdag niet lukt om een groen vinkje in de app te krijgen, moet je het volgens De Jonge "gewoon morgen nog eens proberen. We zijn daar vandaag mee bezig en ik verwacht ook wel dat het vandaag wordt opgelost."

Gisteren ook al een probleem

Donderdag, toen de mogelijkheid om een vaccinatiebewijs aan te maken aan de app werd toegevoegd, was er een probleem met de vaccinaties van Janssen. In de app werden de gegevens van zo'n 300.000 mensen die dat vaccin hebben gekregen niet goed verwerkt. Dat probleem is volgens het ministerie in de voorbije nacht verholpen. Andere problemen zijn vooralsnog niet naar voren gekomen, zegt een woordvoerder.

Mensen die al een coronabesmetting hebben doorgemaakt kunnen als ze willen alsnog een tweede prik krijgen. Maar voor een groen vinkje in de app is één prik na een doorgemaakte besmetting in principe genoeg. Het gaat om mensen die een coronavaccin van Pfizer/BioNTech, AstraZeneca of Moderna krijgen. Wie het Janssen-vaccin krijgt, heeft ook zonder een doorgemaakte besmetting aan één prik genoeg.

Lees meer over Beheer OP AG Intelligence
29
Reacties
JAAP OLDEJANS 27 september 2021 14:13

wek
werkt nu ook niet

Whatever 21 september 2021 15:43

Werkt nog steeds niet

José Peeters 22 augustus 2021 12:43

Heb het zelfde probleem heb al 25 x geprobeerd
Niemand geloofd het n kennis probeerde het voor mij steeds zelfde meldingen lukt niet bij mijn man meteen

Anne 04 augustus 2021 09:24

Het is nu 4 augustus 2021 en de QR code is nog steeds niet te laden. Diverse keren de app verwijderd en opnieuw geladen. S avonds laat en 's ochtends zeer vroeg geprobeerd. Geeft aan dat het druk is en dat ik het op een later tijdstip nogmaals moet proberen. Voor de zekerheid een papieren versie aangevraagd. Onze overheid heeft zijn zaakjes goed op orde .........

alexander 25 juli 2021 07:36

ik heb net een testuitslag opgehaald, maar krijg steeds technische fout 500. Bij mijn vrouw is het wel gelukt???

Thijs 25 juli 2021 01:57

Ik heb twee vaccinaties gehad, de tweede is nog geen 2 weken gelden. Daarom vandaag getest. Uitslag negatief. Ik kan de gegeven wel ophalen in de app maar krijg daarna een foutmelding: Sorry, er ging iets mis. Dat komt door een technische fout (500). Ik zag al een andere post met hetzelfde issue. Mijn partner kon op het zelfde moment wel de QR aanmaken. Weet iemand misschien een oplossing?

Lidia 24 juli 2021 09:48

2 vaccins gehad staan keurig in de app.
Nu test gedaan omdat er geen 2 weken tussen zit ivm vakantie, geeft hij aan dat er een foutmelding 500 is dus schiet niet op.

Sander Daniels 21 juli 2021 19:51

na veel gemopper moet ik nu constateren dat het blijkbaar is opgelost: de beide GGD inentingen staan nu geregistreerd en ik krijg een geldige QR code. Dit is sinds de check app update van 20 juli.

Sander Daniels 20 juli 2021 15:16

Ik kom meerdere meldingen tegen over de dubbele, gelijke vaccinatie datums. Echter, nergens een antwoord met wat er aan gedaan wordt. Alleen wat vage beloftes, die keer op keer niet worden nagekomen. Na 3 weken lijkt mij dit minstens fatsoenlijk om te doen. Dus: wie helpt mij en de andere "slachtoffers"?

leo v/dbroek 20 juli 2021 09:36

weken bezig met qr code tweede prik staat op datum eerste prik
wat kunnen we nog doen om dit goed te krijgen

PAM 19 juli 2021 15:25

Ook ik ben al 3 weken bezig een Q code te genereren via de corona check app. Mijn vaccinaties staan nu nog steeds (19/7) beide op 2 mei. Heb na dagen in de wacht te hebben gestaan via 0800-5090 contact gehad met GGD, verwezen mij naar helpdesk RIVM 0800-1421 na weer dagen in de wacht eindelijk contact. Er werd aan het probleem gewerkt zou snel worden opgelost. Inmiddels verstrijken de dagen en weken. En, er is nog steeds niets opgelost. Mijn 2e prik is van 6 juni.

Ivon 18 juli 2021 19:43

Het is nu 19 juli. De problemen zouden vorige week woensdag/donderdag opgelost zijn. Maar helaas krijgen wij nog steeds 1 datum te zien voor 2 vaccinaties. Fijn om de buitenlandse vakanties voor de Nederlanders om zeep te helpen.

willy 16 juli 2021 13:51

ik ben ook al weken bezig om de QR code te krijgen en heb al ik weet niet meer telefoon nummers gebeld en je word van het kastje naar de muur gestuurd of ze zeggen ja er word aan gewerkt ook bij mij staan twee vaccinaties op de zelfde datum bij het RIVM maar bij de GGD staat het wel goed en ook bij Rijksoverheid maarja een QR code krijg je niet zo laat de minister eerst maar eens zorgen dat alles goed werkt en niet zeggen ja dat zijn kinderziektes het is gewoon een zooitje daar bij het RIVM en die moeten dan advies geven welke kleur ons land krijgt schaam jullie

Bella 14 juli 2021 20:59

Ook bij mij nog altijd de timelaps foutmelding!! Ik wil graag dat het word opgelost. Op mijn iPad mini doet de app het wel!!
Ik gebruik een iPhone 12

Duschak 14 juli 2021 18:30

Weer fout melding Carona check app. Wanneer word dit eens opgelost!!

Annelies 06 juli 2021 23:32

Krijg steeds dezelfde foutmelding met een timestamp erbij; nu al drie dagen zo!

K.Wolters 05 juli 2021 19:45

Krijg bij inloggen met digitale steeds foutmelding timestamp 2021.07.05.17.34.30.
Gebruik Samsung A50

Ron Amsterdam 05 juli 2021 06:39

Let op: in het buitenland geldt de combinatie van 1 vaccin + 1 positieve test vaak niet!
In Nederland vinden we dat genoeg maar in een aantal andere landen denkt men er anders over.
Het is onduidelijk wat er gebeurt als je met je Internationale QR code in zo'n land aankomt.

Mathieu Haldermans 03 juli 2021 11:30

Mijn echtgenote en ik hadden 2 vaccinaties. Bij GgD staan deze goed vermeld, maar bij RIVM met 2 keer dezelfde datum.Als gevolg hetzelfde ook bij de Corona Check app. Krijgen wel een internationale QRcode, maar daar hebben we niets aan. Wij bezoeken regelmatig vrienden en familie in België en Duitsland. Daar eisen ze 2 vaccinaties.
Bellen met het pas ingesteld telefoonnummer van de backoffice van de GGD leidt alleen maar tot de belofte dat er aan gewerkt wordt, masr dat ze nog niet weten waneer het opgelost is. Ik weet dat het koppelen van veel systemen tot problemen kan leiden. Masrlos het asjeblieft zo vlug mogelijk op. Hopelijk kan minister de Jonge hier iets regelen. Als hij van dit probleem op de hoogte wordt gesteld tenminste

BF Bosman 03 juli 2021 08:07

Krijg steeds foutmelding bij het downloaden van Qrcode

Marian Thomassen Haan 02 juli 2021 21:52

2 juli, ik heb twee vaccinaties gehad en krijg steeds de zelfde foutmelding als ik de check app wil activeren, timstamp:2021.07.02.19.50.44

A. de Graaf 02 juli 2021 21:49

Iedere keer wordt het ophalen afgebroken.

J Vaanhold 02 juli 2021 18:37

Tecnisch probleem. Timestamp: 2021.07.02 16.31.59
Gebruik I phone 12

Brigitte van den Broek 30 juni 2021 21:35

Timestamp: 2021.06.30.19.30.51 technische problemen, iPhone 12.

A.M. van Kempen 30 juni 2021 10:15

Zelfde probleem als H.G.C. Koks, ik wil de CoronaCheck app gebruiken, maar deze geeft steeds een technische fout aan als ik wil inloggen met DigiD op mijn Samsung S20+. Waar kan ik terecht voor hulp?

Con 29 juni 2021 13:31

Bij mij worden twee vaccinaties vermeld met dezelfde datum. Word dit nog bijgewerkt?

Jasper Bakker 29 juni 2021 09:12

Beste H.G.C. KOKS,
Geen idee wat er fout gaat, wellicht dat de foutmelding iets aangeeft wat kan helpen om de oorzaak op te sporen. Uw vraag stellen bij de makers van de app kan mogelijk ook meer (gerichte hulp) opleveren.

Praktische tip nog: de iPad kan natuurlijk wel via hotspot op de iPhone een 3G/4G-verbinding krijgen!
Zie bv: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph45447ca6/ios

Mvg,
Jasper Bakker
AG Connect

H.G.C. Koks 28 juni 2021 18:35

Ik wil de CoronaCheck app gebruiken, maar deze geeft steeds een fout aan als ik wil inloggen met DigiD op mijn IPhone 7
Hoe kan dat. Al van alles geprobeerd. Werkt wel op mijn IPad. Daar heb ik niets aan als ik onderweg ben.

Yvonne Reinartz-Colaris 28 juni 2021 18:08

Ik heb 2 vaccinaties gehad. Als ik een QR-code voor Nederland wil aanmaken, worden er twee vaccinaties opgehaald maar die hebben dezelfde vaccinatiedatum, hetgeen uiteraard niet juist is.
Er kan daardoor alleen een internationale QR-code worden aangemaakt waaraan ik geen enkele behoefte heb. Gaarne een oplossing voor de zomer weer voorbij is.

Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.