Development

Artificial Intelligence
chatten

Steeds meer overheden aan de slag met live-chat

39 procent gebruikt live-chat als onderdeel webcare

3 december 2020

39 procent gebruikt live-chat als onderdeel webcare

Het aantal overheden en overheidsorganisaties dat live-chat inzet stijgt. Inmiddels gebruikt 39 procent van de organisaties live-chat als onderdeel van webcare. In 2018 was dit percentage nog 11 procent. Dat meldt het online magazine Ingovernment.

Uit het onderzoek wordt ook duidelijk dat 90 procent van de overheidsorganisaties die live-chat inzetten zeer tevreden is. Er werd ook gevraagd naar toekomstplannen op gebied van live-chat. Daaruit wordt duidelijk dat de coronacrisis weinig invloed heeft op de versnelde invoering van live-chat.

Meer organisaties overwegen live-chat

Uit de onderzoeksresultaten werd verder duidelijk dat 78 procent van de grotere gemeenten live-chat in 2021 wil gaan inzetten. 44 procent ziet het als een alternatief voor Whatsapp. Zo'n 76 procent van de webcare-medewerkers geeft aan positief te zijn over het beantwoorden van live-chatberichten.

Ook werd duidelijk dat 30 procent van de respondenten 'onwennigheid' bij medewerkers noemt als reden om geen live-chat in te zetten. Een kwart van de ondervraagden ziet onvoldoende meerwaarde voor de invoering van live-chat.

Lees meer over
Lees meer over Development OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.