Beheer

IT beheer
Galaxy S10

Samsung-gebruikers schrikken van 'interne test'

Samsung-gebruikers wereldwijd hebben plots melding van Find My Mobile-app gekregen.

© Samsung
20 februari 2020

Samsung-gebruikers wereldwijd hebben plots melding van Find My Mobile-app gekregen.

Gebruikers van Samsung-smartphones en -tablets over de hele wereld is schrik aangejaagd door de fabrikant van hun apparaten. Een interne test van de Zuid-Koreaanse firma is 'uitgelekt', wat eindgebruikers een mysterieuze melding heeft opgeleverd van de ingebouwde app Find My Mobile. Die beveiligingsfunctie maakt het ook mogelijk om apparaten op afstand te blokkeren of zelfs te wissen.

Samsung biedt excuses aan voor eventueel ongemak dat gebruikers hebben geleden door de onterechte - en onduidelijk - melding van de ingebouwde beveiligingsfunctie. Volgens de verklaring van de fabrikant is slechts een beperkt aantal Galaxy-devices geraakt door deze fout. Wereldwijd hebben gebruikers plots een melding gekregen van Samsungs Find My Mobile-app. Die functie dient om verloren geraakte of gestolen apparaten te traceren, dan wel te blokkeren of wissen. Het valt zelfs te gebruiken om een toestel te ontgrendelen "als u uw patroon, pincode of wachtwoord bent vergeten", legt Samsung uit.

'Niets aan de hand'

De notificatie, die bestond uit twee keer het getal '1', was echter loos alarm. Samsung heeft de melding onbedoeld verstuurd tijdens het uitvoeren van een interne test, zo legt de Britse tak van het bedrijf uit in een tweet van enkele uren geleden. De fout heeft geen gevolgen voor getroffen apparaten, verzekert Samsung daarbij. Ook Nederlandse gebruikers hebben het pushbericht van Samsung gekregen. Ook Samsung Nederland stelt gebruikers gerust met mededelingen via Twitter.

Lees meer over Beheer OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.