Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder laptops, pc’s en tablets verkocht in Nederland

Dat blijkt uit gegevens van GfK dat de verkopen van Technical Consumer Goods (TCG) in 41 landen in kaart heeft gebracht. In Nederland liet de markt voor Technical Consumer Goods liet in het afgelopen kwartaal een bescheiden stijging zien van 2,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015.
kinderen op de laptop
© Pixabay
Pixabay

Ook voor IT-producten voor consumenten liet het tweede kwartaal van 2016 een lichte stijging zien, en wel van 2 procent. Traditionele pc's - het tweede grote segment in deze sector - liet echter een bescheiden daling zien. De verkoopcijfers van laptops en tablets daalden eveneens licht met respectievelijk 1,2 procent en 2,3 procent. Andere productgroepen, zoals toetsenborden, netwerkcamera's en monitoren, lieten dubbele groeicijfers zien.

Telecomproducten in de lift

In het tweede kwartaal van 2016 steeg de verkoop van telecomproducten aan consumenten in ons land met 3,3 procent in vergelijk met hetzelfde kwartaal van 2015. De productgroepen 'core wearables' en 'headsets' lieten de meeste groei zien met respectievelijk 140 procent en 29,3 procent. De verkopen van de grootste productgroep binnen telecom - smartphones - lijken volgens GfK te stabiliseren met een groei van 2,5 procent.

De GfK-rapporten over alle 41 deelnemende landen zijn hier te vinden.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in