Microsoft doet Razorfish in uitverkoop

29 juni 2009
Microsoft zoekt een koper voor Razorfish, de verkoper van online advertenties die interne conflicten oplevert met het bedrijfsonderdeel Microsoft Advertising.

Microsoft kocht Razorfish als onderdeel van de overname van aQuantive, een bedrijf dat webmarketingdiensten en softwaregereedschap levert. Microsoft kocht dit bedrijf in mei 2007 voor een bedrag van 6 miljard dollar, een van de grootste acquisities van de softwaregigant.

Volgens een door de Financial Times geciteerde analist kan Razorfish nu een bedrag van 600-700 miljoen dollar opbrengen. Het Franse Publicis Groupe zou al belangstelling hebben getoond.

Razorfish heeft zo'n 2000 werknemers in dienst en bedient klanten als Audi, Nike en Kraft. Vorig jaar boekte het een omzet van 400 miljoen dollar en een marge van 12-13 procent.

Razorfish is volgens analisten een probleem voor Microsoft Advertising, dat diensten levert aan concurrenten van Razorfish. Microsoft zelf wil geen commentaar geven op de opdracht aan Morgan Stanley om te zoeken naar geïnteresseerde kopers voor het bedrijfsonderdeel.

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.