Development

Apps
ING-app inloggen

ING worstelt met updaten van kapotte Android-app

Inlogblokkade raakt klanten nu al zeker vier dagen.

© ING
7 december 2022

Inlogblokkade raakt klanten nu al zeker vier dagen.

ING-klanten kampen al sinds zaterdagochtend met het probleem dat ze niet kunnen inloggen op de app van die bank. ING laat aan AG Connect weten dat het gaat om de Android-app, die vorige week donderdagavond een update heeft gekregen. Die brakke update is inmiddels weer ingetrokken, maar een nieuwe update moet nog komen.

"Afgelopen donderdagavond is er een update van de Mobiel Bankieren App voor Android uitgebracht in de Google Play Store. Helaas werd in de loop van het weekend duidelijk dat deze versie van de App voor Android gebruikers een probleem veroorzaakte", antwoordt een woordvoerster van ING op vragen van AG Connect over de aanhoudende storing.

'Klein deel van klanten'

Door dat probleem is het niet mogelijk voor gebruikers om in te loggen, vervolgt de woordvoerster. "Dit betreft een klein deel van de klanten die deze versie hebben gedownload in het weekend", voegt ze hier aan toe. Zaterdagochtend zijn op Twitter de eerste klachten opgedoken, waarna het webcareteam van de bank klanten vroeg om hun toestel te herstarten. Daarna is getroffen klanten gevraagd om de app te updaten en om die app herinstalleren.

Laatstgenoemde optie is later het standaardadvies van de bank geworden voor klanten die niet meer kunnen inloggen op die app voor internetbankieren. Het verwijderen en opnieuw installeren kan wel degelijk helpen, omdat de brakke update door ING weer is ingetrokken. Dat lijkt in het weekend al te zijn gedaan: "Naar aanleiding van signalen hebben wij de update direct teruggetrokken uit de Store".

Nieuwe update in de maak

Opnieuw installeren van de ING-app moet gebruikers dan dus de oudere versie geven, die voorheen wel goed werkte. "Met de oude versie van de app kunnen klanten gewoon inloggen", aldus de woordvoerster. Zij geeft tegenover AG Connect niet aan wat de oorzaak precies is.

Ook onbekend is wanneer het probleem echt achter de rug is. "Op dit moment werken we aan een oplossing die in de nieuwe update uitgebracht zal worden. Helaas kunnen we niet op dit moment nog niet aangeven wanneer dit zal zijn, maar we werken met man en macht aan een oplossing."

3
Reacties
joke 01 februari 2023 12:15

hoe lang duurt dat weer

RBx 08 december 2022 15:54

Ja precies erg irritant dat bij default de verkeerde rekening wordt gebruikt. Ik denk dat veel mensen net zoals ik een prive, zakelijk en kinder rekeningen gekoppeld hebben en je kunt zo maar per abuis betalen met de verkeerde rekening.

Andreas Reinicke 08 december 2022 15:30

Op mijn telefoon heb ik meerdere rekeningen onder mijn ING app staan, en onlangs merkte ik dat de standaard rekening die gebruikt werd was gewijzigd. Mogelijk is ook dat gevolg van een update (op 30 november geïnstalleerd) geweest. Aan alle Apple gebruikers die meerdere rekeningen hebben dus het verzoek om even te checken of nog steeds de juiste rekening als standaard gebruikt wordt.

Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.