Beheer

Netwerken
AH to go

Firewall KPN oorzaak storing PIN-automaten AH-concern

Storing begon gisteren om 16:00 uur en is in de loop van de nacht opgelost.

© CC0 - Flickr.com DennisM2
11 juni 2019

Storing begon gisteren om 16:00 uur en is in de loop van de nacht opgelost.

Een 'overijverige' firewall bleek de oorzaak van de PIN-storing die alle filialen van Albert Heijn, Etos en Gall&Gall teisterde sinds gisterenmiddag.

De firewall bij KPN hield na een update alle verkeer tegen. Dat leidde tot duizenden meldingen op allestoringen.nl en Twitter.

Grote chaos in de winkels

Het gevolg van de storing was dat klanten alleen contant konden betalen. Dat gaf weer aanleiding tot lange rijen voor de kassa's omdat mensen lang niet altijd voldoende contant geld bij zich hadden.

Op sommige plekken werden winkels zelfs eerder gesloten om de chaos te beperken. Bij alle winkels hingen briefjes aan de deur die klanten waarschuwden dat zij alleen contant kon betalen. Albert Heijn heeft excuses gemaakt naar klanten en zegt de situatie 'heel vervelend' te vinden. Het bedrijf zegt nog niet aan te kunnen geven hoe groot de geleden schade is. Veel klanten weken uit naar concurrerende supermarkten.

Lees meer over
Lees meer over Beheer OP AG Intelligence
2
Reacties
Rob 11 juni 2019 12:37

Misschien toch beter als XS4ALL KPN overneemt...?

Ton 11 juni 2019 12:21

Fijne actie van KPN. Wordt daar de software niet van te voren getest? Of na de update of alles gewoon blijft werken?
KPN wil alle (zelfstandige) dochterondernemingen onder het moederconcern schuiven. Ik hou mijn hart vast.

Laat XS4ALL maar gewoon XS4ALL blijven.

Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.