Overslaan en naar de inhoud gaan

Eric Schmidt wil platform voor persoonsgegevens

Schmidt sprak op het Information Forum in San Francisco, georganiseerd door The Economist. Hij benadrukte dat het opzetten van platformen tegenwoordig de manier is om meerwaarde te creëren. Het idee is dat bedrijven de gegevens daarvan op een gecontroleerde manier kunnen gebruiken. Vooral startende bedrijven gaan steeds de fout in met het verzamelen van privacygevoelige gegevens en moeten zich na verloop van tijd in alle bochten wringen om zich te excuseren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Google heeft daar zelf ook mee te maken gehad, bijvoorbeeld met Google StreetView en Google Buzz.

Schmidt ziet geen rol voor Google

De gegevens aanwezig in het platform zouden even makkelijk toegankelijk moeten zijn als Google, zei Schmidt, maar voegde daar gelijk aan toe dat Google het platform niet gaat opzetten. Schmidt: "De achterkant van het systeem moet gestandaardiseerd zijn, vermoedelijk door een paar bedrijven die nog niet bestaan."

De belangrijke uitdaging voor zo'n platform is te zorgen dat de anonimiteit van de gebruikers van de toestellen, van welke de gegevens zijn verzameld, gewaarborgd blijft.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in