Beheer

Infrastructuur
storing

Derde storing in twee weken bij Vodafone Nederland -Update: opgelost

Oorzaak nog onbekend

© Vodafone
25 oktober 2021

Oorzaak nog onbekend

Klanten van Vodafone Nederland hebben vandaag weer last gehad van een storing bij de provider. Die was rond 16.00 uur opgelost. Het is de derde storing bij het telecombedrijf in twee weken. Klanten konden opnieuw hinder ondervinden bij het mobiel bellen en internetten.

Via allestoringen.nl was te zien dat er vanaf 13.15 uur meldingen binnenkwamen over een storing op het Vodafone-netwerk. Als gevolg van de storing waren meerdere instanties telefonisch niet of nauwelijks bereikbaar. De storing trof onder meer GGD'en, rechtbanken en gemeenten. Ook de interne klantsystemen van Vodafone waren niet bereikbaar. 

Vodafone heeft gemeld dat de storing om 16.11 is opgelost. De oorzaak was een verbindingsprobleem tussen twee datacenters, meldde Vodafone. Het bedrijf laat weten dat wie nu nog problemen heeft met het verbruik van data of bellen & gebeld worden zijn toestel moet herstarten. 

Twee weken geleden kampte Vodafone ook al met twee storingen. Volgens het telecombedrijf stonden die op zichzelf en was het een gevolg van een menselijke fout.

Een woordvoerster meldde toen nog:  "Wij treffen maatregelen om dit soort fouten in de toekomst te voorkomen."

Geen compensatie

Particuliere klanten van Vodafone hoeven niet te rekenen op compensatie voor de storing maandagmiddag bij het telecombedrijf. Het concern volgt de wettelijke regelingen voor genoegdoening na storingen. Die schrijven voor dat klanten pas na een storing van meer dan twaalf uur recht hebben op een vergoeding.

Update 26-10: De oorzaak van de storing is bekend en Vodafone meldt dat particuliere klanten geen compensatie krijgen. Het artikel is daarop aangepast. 

Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.