Beheer

Personal Tech
Google Glass Enterprise Edition

App plaatst context-bewuste advertenties op Google Glass

27 februari 2014
Een nieuwe app van startup-bedrijf Blippar biedt adverteerders de mogelijkheid om via Google Glass mee te kijken en de gebruiker automatisch commerciële informatie te tonen die bij de waargenomen situatie past.

Of gebruikers er op zitten te wachten is natuurlijk de vraag, maar het kan. En dan is het - zoals we met adverteren via internet al vaker zagen - eigenlijk wel duidelijk dat het linksom of rechtsom gaat gebeuren. Hoe het dan uiteindelijk gebeurt is vooral in handen van Google, dat de Blippar-app wel in zijn 'MyGlass'-store moet dulden.
Blippar presenteerde zijn Glas-app gisteren op het  Mobile World Congress in Barcelona als 's-werelds 'eerste beeldherkenningstoepassing voor Internet-connected eyewear'. De app verrijkt de via de brilcamera geregistreerde werkelijkheid met koopgedrag-stimulerende teksten of pijlen die de brildager de weg wijzen naar de locatie waar hij wordt geacht zijn geld te besteden. Om het voor de gebruiker nog aantrekkelijker te maken, worden naast advertenties ook andere augmented reality-toepassingen beloofd.

Coca-Cola, Disney, IBM, Nike, Proctor & Gamble en Budweiser

Blippar is al bekend van een smartphone-app waarmee gebruikers nadere informatie kunnen oproepen over een artikel dat ze met de ingebouwde camera in beeld brengen. De Britse app-ontwikkelaar wist onder meer Coca-Cola, Disney, IBM, Nike, Proctor & Gamble en Budweiser  te winnen voor deze vorm van klantbenadering. Volgens Blippar-CEO Ambarish Mitra zouden al veel bedrijven positief hebben gereageerd op zijn suggestie om het kunstje te herhalen op Google Glass.
 

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.