Innovatie & Strategie

Klantinteractie

10 miljard kledingstukken raken aan de praat

25 april 2016
De komende drie jaar krijgen 10 miljard kledingstukken een unieke identiteit, een dataprofiel en een mogelijkheid om met smartphones te kunnen communiceren. Labelmaker Avery Dennison and IoT startersbedrijf EVRYTHNG hebben daartoe een overeenkomst gesloten.

De beide bedrijven claimen dat met dit contract het grootste aantal aan het Internet of Things (IoT)-verbonden producten in een enkele deal is gecreëerd. Het aantal van 10 miljard shirts, schoenen en andere kleding is het minimum, zegt Techcrunch. Het doel is dat de kledingstukken op de smartphones apps kunnen activeren of diensten aanroepen. De kledingmerken kunnen zo een inniger contact met hun klanten krijgen. Daarnaast verwachten de twee bedrijven dat klanten ook meer interactie met de kledingstukken aangaan, bijvoorbeeld door persoonlijke digitale content aan ze te verbinden, diensten te koppelen maar ook in kunnen gaan op speciale aanbiedingen en extra's aanschaffen.

Avery Dennison is grootleverancier van labels aan modemerken. Het startersbedrijf EVRYTHNG heeft als doel de industrie te voorzien van slimme IoT-toepassingen. De startup heeft onder meer Cisco als investeerder weten te interesseren.

Lees meer over
Lees meer over Innovatie & Strategie OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.