Laat iPhone je niet bedotten: AR wordt business
Eigenlijk is Google Glass 2.0 een teken aan de wand: aanvankelijk een hitje in consumentenland maakt de slimme bril een zakelijke comeback. Met de Augmented Reality-toepassingen die nu in aantocht zijn, zal het nog veel harder gaan.
![Augmented reality at Museu de Mataró](https://static.agconnect.nl/cropped/074dadc2-959a-5ce0-8344-82082151728c/article/9b/41/9b41e618-94fb-42a1-bda9-1ad1bd7584c8/opening_image/opening_image_hero/augmented_reality_at_museu_de_mataro.jpg)
© CC BY-SA 3.0
CC BY-SA 3.0
Apple houdt altijd graag de kaken op elkaar, waar het gaat om de producten die in de pijplijn zitten - al vraag je je bij alle lekken wel eens af of die niet strak geregisseerd zijn. Maar over het accent bij versie 11 van iOS die bij de iPhone 8 gelanceerd wordt, doet Apple in ieder geval niet geheimzinnig: augmented reality is een speerpunt in die versie, en dankzij het tool ARKit kunnen ontwikkelaars makkelijker apps ontwikkelen die de werkelijkheid verrijken dan tot nu toe voor andere platformen.