Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruiksvriendelijke software levert vaak minder goede resultaten op

Wie software gebruikt, wil zo weinig mogelijk ‘gedoe’; het groeiende aantal mensen dat software gebruikt voor bedrijfstaken, heeft alleen maar uiterst gebruiksvriendelijke interfaces nodig, zo lijkt de breedgedragen opvatting. Maar dat gaat lang niet altijd op, stelt Christof van Nimwegen. Hij promoveerde vorige week op de vraag of een behulpzame interface wel optimaal gebruikersgedrag uitlokt.
Hulp van de software kan in veel gevallen averechts werken, is zijn conclusie.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in