Overslaan en naar de inhoud gaan

Online boodschappen doen wordt miljardenzaak

Dat verwacht het economisch bureau van de ING Bank. Online boodschappen doen staat nog in de kinderschoenen. Ongeveer 1 procent van de totale supermarktomzet is hiervan afkomstig. In 2020 kan dit zijn opgelopen tot 15 tot 20 procent, zeggen de onderzoekers.
online winkelen
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

Belangrijke reden voor de onstuimige groei is volgens ING dat veel Nederlanders inmiddels gewend zijn om spullen via internet te kopen. “In de non-foodsector is dit al heel normaal”, aldus een van de onderzoekers. ING noemt hierbij het gemak om voor de dagelijkse boodschappen niet meer naar de winkel in te hoeven.

Meer mogelijkheden, dus meer omzet

Een tweede reden is dat de mogelijkheden om online boodschappen te doen steeds groter worden. ING ziet dat bedrijven stevig investeren in onder meer hun websites en afhaalpunten.

Ahold heeft met Albert.nl tot op heden de grootste onlinesupermarkt. De omzet is naar schatting ruim 150 miljoen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in