Youp van 't Hek bundelt klachten over T-Mobile

"Ik heb een open zenuw geraakt", beaamt hij. "Het gaat niet alleen om T-Mobile, maar om alle grote bedrijven die hun klanten doorlopend met een kluitje in het riet sturen. De Ziggo’s, de UPC’s, de Vodafones. Het is een terreur waar de gewone mens niets tegen kan beginnen."
Volgens een berekening van het onderzoeksbureau Buzzcapture zou Van ’t Hek de afgelopen dagen T-Mobile al enkele tonnen aan imagoschade hebben toegebracht met zijn actie. Het bedrijf komt tot deze berekening op basis van het feit dat Van 't Hek op Twitter ruim 45.000 followers heeft. Buzzcapture berekende dat het tot nu toe gaat om in totaal 3.884 reacties, waarvan er 2.479 negatief zijn.
Van 't Hek begon zijn digitale tirade tegen T-Mobile toen zijn zoon een probleem kreeg met zijn contract en wekenlang van het kastje naar de muur werd gestuurd. Zodra de cabaretier over de kwestie begon te twitteren, hing volgens Van 't Hek binnen een half uur een baas van T-Mobile aan de telefoon die beloofde de problemen op te lossen.
Deze gang van zaken wekte alleen maar meer woede bij de cabaretier. T-Mobile stelt in een reactie vooral 'gekwetst' te zijn door de uitlatingen van de cabaretier. "Bij dit bedrijf zijn heel veel mensen hard bezig een goed product neer te zetten", stelt een zegsman. Het bedrijf erkent dat "niet alles altijd goed gaat. Maar dat geldt voor alle ondernemingen." Volgens het bedrijf heeft nog niemand maandag het abonnement opgezegd vanwege de actie van Van ’t Hek.
UPDATE van woensdag 27 oktober 2010:
Cabaretier Youp van 't Hek heeft woensdagmiddag tegen de 2000 reacties ontvangen naar aanleiding van zijn actie tegen de slechte service van telecombedrijven. "Het zijn allemaal langslepende kwesties'', liet Van 't Hek weten. "En er is niemand die het niet met me eens is.''
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee