Overslaan en naar de inhoud gaan

SAP nu ook dominant in Nederlandse CRM markt

Over de periode 2002 tot en met 2006 zijn de bestedingen aan CRM en SFA ontwikkeld van 86 naar 143 miljoen, een toename met ruim 66 procent. In 2002 was er verder geen sprake van marktdominantie door welke leverancier dan ook. Vanaf 2005 is daar echter verandering in gekomen. SAP heeft in de afgelopen jaren een duidelijke voorsprong opgebouwd op de overige partijen. Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde MarketCap onderzoek ‘Business Critical Applications 2006 (Netherlands)’.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Een onderzoek waarvoor bij circa 7.000 bedrijven en instellingen met 50 of meer werknemers interviews afgenomen zijn. Medio 2005 kende SAP reeds een marktpenetratie van 9,9 procent. Circa 6 maanden later is deze marktpenetratie toegenomen tot 12,2 procent en per mei 2006, weer 5 maanden later, wordt door SAP de 15 procent marktpenetratie grens overschreden. Over de gehele periode van juli 2005 tot en met mei 2006 neemt de marktpenetratie van SAP toe met bijna 54 procent.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in