Overslaan en naar de inhoud gaan

Ordina gaat voor ministerie invoering GBA evalueren

De staatssecretaris van BZK meldde de Tweede Kamer deze zomer dat veel gemeenten en overige bestuursorganen de gestelde deadline van 1 januari aanstaande niet gaan halen. Doel van de opdracht voor Ordina is een beter beeld te krijgen van de knelpunten bij de invoering en te helpen deze op te lossen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Ordina zal daartoe snel moeten schakelen, want het is de bedoeling dat de uitkomsten worden gepresenteerd op een voor 17 december aanstaande gepland congres voor gemeentelijke bestuurders en afnemers van de GBA.

De invoering van de GBA als basisregistratie is voor bestuursorganen een wettelijke verplichting. In de GBA zijn actuele persoonsgegevens van burgers opgeslagen. Alle gemeentelijke diensten en bestuursorganen moeten bij het uitvoeren van hun publiekrechtelijke taken vanaf 1 januari 2010 gebruik maken van actuele en authentieke gegevens uit de GBA. Dit vereist organisatorische aanpassingen bij de diverse instanties, inclusief aanpassingen van processen en systemen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in