Ordina gaat voor ministerie invoering GBA evalueren
De staatssecretaris van BZK meldde de Tweede Kamer deze zomer dat veel gemeenten en overige bestuursorganen de gestelde deadline van 1 januari aanstaande niet gaan halen. Doel van de opdracht voor Ordina is een beter beeld te krijgen van de knelpunten bij de invoering en te helpen deze op te lossen.

Shutterstock
Shutterstock
Ordina zal daartoe snel moeten schakelen, want het is de bedoeling dat de uitkomsten worden gepresenteerd op een voor 17 december aanstaande gepland congres voor gemeentelijke bestuurders en afnemers van de GBA.
De invoering van de GBA als basisregistratie is voor bestuursorganen een wettelijke verplichting. In de GBA zijn actuele persoonsgegevens van burgers opgeslagen. Alle gemeentelijke diensten en bestuursorganen moeten bij het uitvoeren van hun publiekrechtelijke taken vanaf 1 januari 2010 gebruik maken van actuele en authentieke gegevens uit de GBA. Dit vereist organisatorische aanpassingen bij de diverse instanties, inclusief aanpassingen van processen en systemen.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee