Nieuwe zoekmachine Microsoft in aantocht

Naar verluidt heeft Microsoft Kumo maandenlang intern getest. De nieuwe zoekmachine biedt gebruikers een beter overzicht van zoekresultaten waardoor ze minder tijd kwijt zijn aan het vinden van relevante informatie. Resultaten worden in categorieën gegroepeerd. Een zoekopdracht naar een bepaald automodel levert bijvoorbeeld een onderverdeling op naar het aanbod van gebruikte auto’s van dat type, auto-onderdelen, discussiefora en filmpjes.
Microsoft heeft al een reclamebureau aangesteld dat een reclamecampagne rond de nieuwe zoekmachine moet onwikkelen, aldus anonieme bronnen
Intussen zit Yahoo, een andere concurrent van Google, niet stil. Gisteren ontvouwde Yahoo plannen om meer concrete informatie in zijn zoekresultaten op te nemen en niet meer te volstaan met ‘links’ naar websites. Ook Yahoo wil informatie zoals adressen, recensies, locaties en data handzamer presenteren. De zoekopdracht naar een bepaalde muzikant levert bijvoorbeeld direct een aantal geluidsfragmenten op. Yahoo wil de komende maanden ook zijn zoeksysteem voor afbeeldingen uitbreiden.
Voorlopig heeft Google nog een grote voorsprong op Microsoft en Yahoo. Uit onderzoek van comScore blijkt dat Google in april een marktaandeel had van 64,2 procent, dat is 0,5 procentpunt meer dan in maart. Yahoo stond op 20,4 procent en Microsoft op 8,2 procent.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee