Microsoft vindt Sidekick-data terug

Na een storing in de systemen van de door Microsoft vorig jaar overgenomen clouddienstverlener Danger, konden klanten met een Sidekick-abonnement bij T-Mobile niet meer bij persoonlijke gegevens, tenzij die in hun mobieltje zelf stonden. Wie zijn mobiele telefoon uitzette of resette, leek zijn gegevens voorgoed kwijt. Met het schaamrood op de kaken meldde T-Mobile dat afgelopen maandag aan zijn klanten.
Inmiddels zijn de meeste gegevens toch weer teruggevonden, meldt Microsoft nu. Bij Danger is men nu bezig de gegevens stap voor stap terug te zetten, om zeker te zijn dat het systeem stabiel blijft. Medewerkers werken de klok rond om alles zo snel mogelijk weer op orde te brengen.
De voorzichtige aanpak geeft wel aan dat de storing ernstig was. Microsoft wilde hierover niet meer kwijt dan dat een systeemfout de database en de backupgegevens in de kern trof. Dangers infrastructuur is component voor component opnieuw opgebouwd om het probleem te neutraliseren. Daarbij zijn wijzigingen doorgevoerd die een herhaling van het probleem moeten voorkomen en de stabiliteit van de systemen moeten verbeteren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee