Microsoft verkoopt Razorfish aan Publicis

Microsoft kreeg het in Seattle gevestigde Razorfish twee jaar geleden in handen, toen het voor 6 miljard dollar het internetmarketingbedrijf aQuantive overnam. Razorfish heeft klanten als McDonald's, Ford, Coca-Cola en Microsoft. Publicis werkt voor bedrijven als General Motors en Procter & Gamble.
Publicis won de overnameslag om Razorfish van andere advertentiebedrijven zoals het Japanse Dentsu en het Britse WPP. Microsoft heeft na afronding van de verkoop een belang van 3 procent in Publicis.
Publicis is het op drie na grootste advertentiebedrijf ter wereld, met bekende reclamebureaus zoals Saatchi & Saatchi. Het concern kocht in 2007 het Amerikaanse internetreclamebedrijf Digitas voor 1,3 miljard dollar. Met de aankopen wil Publicis zijn online-activiteiten uitbreiden om dalende advertentie-inkomsten elders op te vangen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee