Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft rukt op als sterkste merk

Google kan zich voor het derde jaar op rij het sterkste merk van Nederland noemen. Microsoft komt nieuw binnen in de top 10 en meteen op de tweede plaats. Die positie kreeg het ten koste van Cliniclowns; die naam verdween helemaal uit de lijst.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De derde plaats bleef voor woonwarenhuis Ikea, de vierde plek was onveranderd voor pretpark Efteling. Ook de vijfde plek was voor een nieuwkomer onder de tien sterkste: de NOS. De publieke omroep veroverde die plek ten koste van Marktplaats, dat zakte naar plaats zeven.

Internetbedrijf Bol.com wist ook een plekje bij de eerste tien te bemachtigen. Lego en de Nederlandse Hartstichting vielen buiten de lijst. De Senseo van Philips daalde van de zevende naar de negende plaats, Coca-Cola sluit de rij.

Volgens BrandAsset neemt het aantal internet- en technologiemerken in de hoogste regionen van de merkenlijst nog steeds toe. Naast Google en Markplaats zijn dat dit jaar ook Microsoft en Bol.com. Bovendien zou de populariteit van de NOS veel te maken hebben met de activiteiten op het gebied van mobiel internet.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in