Overslaan en naar de inhoud gaan

Google verkoopt tv-reclame met info Nielsen

Vastbesloten meer televisiereclame te verkopen, schaft Google demografische informatie over televisiekijkers aan van Nielsen, het vroegere VNU. Vandaag is de deal gesloten. Google wil van Nielsen de leeftijden, sekse en burgerlijke status ontvangen van mensen die naar specifieke televisieprogramma's kijken, om adverteerders te helpen bij het vinden van publiek voor hun producten en diensten. Nielsen levert deze gegevens al jaren aan televisiezenders en adverteerders.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech
Word gratis lid en lees verder

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in