Capgemini hield winst in 2009 redelijk op peil

In Noord-Amerika was de uitdaging voor Capgemini het grootst. De omzet zakte er met 8,5 procent en de marge bleef staken op 4,9 procent.
Capgemini's reeds jaren geleden ingezette strategie om door het aantrekken van outsourcingopdrachten de inkomsten minder conjunctuurgevoelig te maken, heeft in 2009 duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Outsourcingdiensten zijn imiddels goed voor meer dan een derde van de concernomzet en groeiden tegen de crisis in met 0,3 procent. Op deze activiteiten werd een marge van 7,2 procent behaald.
Advies, wat als regel typisch investeringsplannen betreft, hadden klanten Capgemini afgelopen jaar duidelijk minder nodig. De omzet in deze doorgaans lucratieve maar grillige markt slonk met 14,7 procent. Niettegenstaande de dus duidelijk afgenomen vraag werd nog altijd een riante winstmarge van 11,4 procent voor advies genoteerd.
Over de volle breedte gerekend zakte de omzet van Capgemini’s activiteiten met 5,5 procent naar 8,37 miljard euro. De winstmarge kwam uit op 7,1 procent (2008 8,5 procent).
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee