Wolters Kluwer zet zwaar in op mobiel

"De ontwikkelingen van de komende 5 jaar zullen dynamischer zijn dan ooit", zei ze woensdag tijdens een bijeenkomst in Amsterdam. "De opkomst van mobiele apparatuur heeft een nog grotere effect dan de introductie van internet."
Wolters Kluwer richt zich vooral op producten die hoogopgeleide kenniswerkers in staat stellen hun werk te doen. Zo levert het bedrijf grote hoeveelheden informatie aan de juridische wereld en aan de financiële sector. Daarnaast biedt het artsen en verplegers producten die helpen bij het stellen van een diagnose en het bijhouden van nieuwe wetenschappelijke kennis.
Mobiele hulpmiddelen vergroten vraag naar uitgeefproducten
Het bedrijf verwacht dat moderne mobiele hulpmiddelen, zoals de iPhone en de iPad, de vraag naar zijn producten sterk zullen vergroten. "Twee derde van de Amerikaanse verplegers gebruikt al een smartphone tijdens het werk", aldus McKinstry. "Dankzij de makkelijke touchscreens worden tabletcomputers zelfs gebruikt door mensen die nooit een toetsenbord wilden aanraken."
Je hoort niet graag dat de dokter jouw probleem even 'googelt'
Op de smartphones en draagbare computers wordt niet alleen informatie gezocht in de databases van Wolters Kluwer, beseft McKinstry. Artsen en verplegers zoeken zelf ook informatie op internet. "Wij spelen vooral een rol als leverancier van expertise. Het internet is een woud van informatie, waarbij je niet weet wat je krijgt. Wij selecteren informatie en kunnen dienen als een keurmerk. Je hoort de dokter tenslotte niet graag zeggen dat hij het probleem even googelt.''
Digitale producten compenseren krimp gedrukte media
De groei van digitale producten moet Wolters Kluwer in staat stellen de aanhoudende krimp van gedrukte media op te vangen. Inmiddels komt bijna driekwart van de omzet van het bedrijf uit de verkoop van software en van producten en diensten die online kunnen worden afgenomen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee