Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor consument is tablet een iPad

Dat blijkt uit een onderzoek dat het Amerikaanse ChangeWave heeft uitgevoerd onder 3100 volwassen Amerikanen. Het onderzoeksbureau peilt de stemming in de markt om de 3 maanden; de jongste cijfers zijn vorige maand verzameld, nog voor de introductie van de iPad 2.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Van de ondervraagden die binnen 3 maanden een tablet denken te kopen, kiest 82 procent nu een iPad. Dat is zelfs nog 2 procentpunten meer dan bij het vorige onderzoek, in november 2010.

Van de 18 procent die voor een alternatief kiest, gaat 4 procent voor de Motorola Xoom, die in februari op de markt kwam. 3 procent heeft een voorkeur voor Samsungs Galaxy Tab, en eenzelfde percentage wacht op de PlayBook van Blackberry-maker Research In Motion, die volgens geruchten op 10 april op de markt komt.

80 procent voor Apple in 2011
Onderzoek van IDC wijst uit dat Apple in 2010 een marktaandeel van 83 procent had. In het vierde kwartaal was dat ongeveer 75 procent. Toch denken analisten - mede op grond van cijfers als die van ChangeWave - dat Apple dit jaar een marktaandeel van 80 procent kan vasthouden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in