Voor consument is tablet een iPad

Van de ondervraagden die binnen 3 maanden een tablet denken te kopen, kiest 82 procent nu een iPad. Dat is zelfs nog 2 procentpunten meer dan bij het vorige onderzoek, in november 2010.
Van de 18 procent die voor een alternatief kiest, gaat 4 procent voor de Motorola Xoom, die in februari op de markt kwam. 3 procent heeft een voorkeur voor Samsungs Galaxy Tab, en eenzelfde percentage wacht op de PlayBook van Blackberry-maker Research In Motion, die volgens geruchten op 10 april op de markt komt.
80 procent voor Apple in 2011
Onderzoek van IDC wijst uit dat Apple in 2010 een marktaandeel van 83 procent had. In het vierde kwartaal was dat ongeveer 75 procent. Toch denken analisten - mede op grond van cijfers als die van ChangeWave - dat Apple dit jaar een marktaandeel van 80 procent kan vasthouden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee