Tablets veel gebruikt voor werk
Social Nuggets meet het gebruik dat eigenaren van hun tablet maken niet aan de hoeveelheid tijd die besteed wordt aan verschillende toepassingen. Dat zou een onmogelijke opgave zijn. In plaats daarvan registreert Social Nuggets, hoeveel discussie bepaalde toepassingsgebieden uitlokken op sociale media en de fora van populaire websites. Dat geeft in ieder geval wel een goede indicatie van wat de tableteigenaar zoal bezighoudt.

Shutterstock
Shutterstock
Op grond van die cijfers komt Social Nuggets tot de conclusie dat zo’n 25 procent van de activiteit op Apple iPads, Blackberry Playbooks, HP’s webOS en Windows-tablets een zakelijk karakter heeft. Op de Android-tablets is dat, met 20 procent, wat minder. Daar is winkelen de meest besproken activiteit, met 23 procent.
Apples iPad 2 is – naar aantal conversaties en toon daarvan gemeten – de meest populaire tablet. Op ruime afstand volgen de Motorola Xoom, de Samsung Galaxy Tab 10.1, de eerste iPad en de Blackberry Playbook. Naar platforms gekeken steekt Android Apple net voorbij: 50 tegen 40 procent. De rest ligt op grote achterstand.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee