Symbaloo mikt op expansie via Amerikaans onderwijs

Op het Amerikaanse continent zet Symbaloo in op groei via de scholen. "Vanaf dinsdag kunnen leerkrachten complete sets met links als lesmateriaal uitwisselen via symbalooedu.com", zei Lameijer op een netwerkbijeenkomst in Silicon Valley. Bovendien laat het bedrijf niet langer uitsluitend websurfers makkelijk links groeperen maar biedt het ook de mogelijkheid de informatie 'embedded' te tonen.
In Nederland blijkt Symbaloo vooral populair door het gebruik in combinatie met een digitaal schoolbord. Inmiddels is de software zo'n 45.000 maal geïnstalleerd via digibordmenu.nl, waar leerkrachten links naar hun favoriete content uitwisselen. Symbaloo wil de leerkrachten helpen dat proces te vereenvoudigen door hen speciale themapagina's te bieden zoals rond geschiedenis of het oplossen van wiskundige problemen.
Lameijer redeneert dat het spontane succes in het Nederlandse onderwijs is in te zetten voor groei op het Amerikaanse continent. "De 3,5 miljoen leerkrachten in Amerika brengen hun gemiddeld 25 tot 30 leerlingen in aanraking met de bookmarkuitwisselmethode en de kinderen maken hun ouders weer enthousiast", stippelt hij de route uit. Hij ziet tevens mogelijkheden voor een vergelijkbare thematische aanpak in andere sectoren zoals de gezondheidszorg.
Symbaloo haalt zijn inkomsten binnen via een vergoeding voor verkeer naar websites. Zo'n 30 procent van de omzet van het bedrijf komt op die manier van Google. Maar het bedrijf krijgt ook inkomsten van bijvoorbeeld webwinkels. Daarnaast maakt het bedrijf versies van de dienstverlening onder de merknaam van klanten.
Zo'n 63 procent van de gebruikers van de dienst komt uit Nederland. Frankrijk en de Verenigde Staten komen op plaats 2 en 3 in die lijst. Lameijer verwacht dat het aantal gebruikers in de Verenigde Staten volgend jaar het aantal in Nederland veruit overtreft.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee