Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele shoppers stoten hun neus

Het onderzoek heeft ook een Europees karakter; er werden consumenten en webwinkeliers uit zowel de VS als Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland ondervraagd. De enquête werd gehouden in opdracht van de Customer Experience Foundation, een Amerikaanse organisatie die ervaringen van consumenten verzamelt.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Gespannen verwachtingen
De kopers hebben zelf het idee dat al hun wensen ingewilligd kunnen worden, in elk geval in de komende drie jaar. De webwinkeliers zijn veel minder stellig, zo ontdekten de onderzoekers. De wensen van de consumenten zijn redelijk basaal; het meest aangekruist werden:

  • Mobiel winkelen is stukken gemakkelijker dan vanaf een pc (91 procent)
  • Mobiel winkelen gaat veel sneller dan de gewone manier (90 procent)
  • Mobiel winkelen spoort de webwinkels aan tot extra inspanningen waardoor ze meer kwaliteit leveren (68 procent)

Engeland loopt achteraan
De webwinkels hebben veel minder oog voor deze verwachtingen. Vooral in Groot-Brittannië hebben de webwinkels die mobiel bereikbaar zijn (ze hebben een m.-website) slecht geïnvesteerd in nieuwe techniek. Ze kunnen de klanten daardoor minder goed bedienen. In de VS, Frankrijk en Duitsland is de situatie veel beter. De onderzoekers hebben bijvoorbeeld gekeken naar het gebruik van QR-codes, waarmee via de mobiele telefoon door het scannen van een code een bestelwebsite in beeld kan komen.

In het Verenigd Koninkrijk heeft maar 14 procent van de webwinkels zo'n code in gebruik. In de VS ligt dat percentage op 42, terwijl 45 procent van de Duitse webwinkels zich bedient van QR-codes, in bijvoorbeeld advertenties of op reclameborden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in