Mobiele shoppers stoten hun neus

Gespannen verwachtingen
De kopers hebben zelf het idee dat al hun wensen ingewilligd kunnen worden, in elk geval in de komende drie jaar. De webwinkeliers zijn veel minder stellig, zo ontdekten de onderzoekers. De wensen van de consumenten zijn redelijk basaal; het meest aangekruist werden:
- Mobiel winkelen is stukken gemakkelijker dan vanaf een pc (91 procent)
- Mobiel winkelen gaat veel sneller dan de gewone manier (90 procent)
- Mobiel winkelen spoort de webwinkels aan tot extra inspanningen waardoor ze meer kwaliteit leveren (68 procent)
Engeland loopt achteraan
De webwinkels hebben veel minder oog voor deze verwachtingen. Vooral in Groot-Brittannië hebben de webwinkels die mobiel bereikbaar zijn (ze hebben een m.-website) slecht geïnvesteerd in nieuwe techniek. Ze kunnen de klanten daardoor minder goed bedienen. In de VS, Frankrijk en Duitsland is de situatie veel beter. De onderzoekers hebben bijvoorbeeld gekeken naar het gebruik van QR-codes, waarmee via de mobiele telefoon door het scannen van een code een bestelwebsite in beeld kan komen.
In het Verenigd Koninkrijk heeft maar 14 procent van de webwinkels zo'n code in gebruik. In de VS ligt dat percentage op 42, terwijl 45 procent van de Duitse webwinkels zich bedient van QR-codes, in bijvoorbeeld advertenties of op reclameborden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee