Mannen beter in online netwerken dan vrouwen

Als meer evenwichtige sectoren komen musea/culturele instellingen, beroepsopleiding, personeel/HR, journalistiek en uitvoerende kunsten uit de bus.
Getronics is een mannenbedrijf
Meer gedetailleerd kijkend kwamen uit die analyse ook een paar grappige inkijkjes in de bedrijfscultuur bij enkele Nederlands bedrijven naar voren. Zo blijkt dat mannelijke werknemers bij Getronics actiever netwerken dan hun vrouwelijke collega's. En bij het werving- en selectiebureau Yacht ligt dat juist andersom.
"Het hebben van de juiste connecties kan een verschil maken als het gaat om het sluiten van een deal of het werven van nieuwe klanten," zegt Nicole Williams, LinkedInâs Connection Director en auteur van het boek âGirl on Top'. "Vrouwen zijn soms te verlegen om te netwerken, omdat ze het associëren met slijmen of uitdelen van visitekaartjes, terwijl netwerken eigenlijk draait om het opbouwen van relaties voordat je die daadwerkelijk nodig hebt."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee