Managers verknallen innovaties

De belangrijkste oorzaken voor het mislukken van nieuwe producten en diensten is het onvermogen in te spelen op klantbehoeften (57 procent), te laat op de markt verschijnen (54 procent) en een verkeerde prijsstelling (52 procent). Andere oorzaken zijn een onjuiste positionering (50 procent), ketenproblemen (44 procent) en onjuiste voorspellingen (43 procent). Voor een derde van de respondenten was ook de inzet van nieuwe technologie een drempel voor innovatie.
Bijna de helft van de ondervraagden (48 procent) meldt dat de innovatiebudgetten de afgelopen zes maanden zijn verhoogd. Bij een derde (33 procent) zijn deze budgetten gelijk gebleven. 9 van de 10 managers (89 procent) verklaart dat innovatie met het oog op toekomstige groei even belangrijk of zelfs belangrijker is dan kostenbesparing. Toch is de meerderheid van de managers niet tevreden over de innovaties van hun bedrijf. Volgens hen loopt de helft van de innovatieprojecten achter op schema.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee