Overslaan en naar de inhoud gaan

Managers verknallen innovaties

Voor twee derde (66 procent) van de onderzochte bedrijven zijn de financiële resultaten op de korte termijn belangrijker dan het groeipotentieel op lange termijn. Zo'n driekwart van de Amerikaanse respondenten geeft aan dat hun bedrijven marginale verbeteringen nastreven zoals lijnuitbreidingen (73 procent), en niet leren van fouten (74 procent).
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De belangrijkste oorzaken voor het mislukken van nieuwe producten en diensten is het onvermogen in te spelen op klantbehoeften (57 procent), te laat op de markt verschijnen (54 procent) en een verkeerde prijsstelling (52 procent). Andere oorzaken zijn een onjuiste positionering (50 procent), ketenproblemen (44 procent) en onjuiste voorspellingen (43 procent). Voor een derde van de respondenten was ook de inzet van nieuwe technologie een drempel voor innovatie.

Bijna de helft van de ondervraagden (48 procent) meldt dat de innovatiebudgetten de afgelopen zes maanden zijn verhoogd. Bij een derde (33 procent) zijn deze budgetten gelijk gebleven. 9 van de 10 managers (89 procent) verklaart dat innovatie met het oog op toekomstige groei even belangrijk of zelfs belangrijker is dan kostenbesparing. Toch is de meerderheid van de managers niet tevreden over de innovaties van hun bedrijf. Volgens hen loopt de helft van de innovatieprojecten achter op schema.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in