Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie speerpunt in machtsstrijd tussen zoekmachines

Binnen afzienbare termijn verwacht de bezoeker van de zoeksite dat de technologie hulp biedt bij het beantwoorden van zijn vragen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Een van de opties voor verbetering is het formuleren van goede zoektermen. In 22 procent van de gevallen passen zoeksitebezoekers hun zoektermen aan na een eerste zoekopdracht om het resultaat te verbeteren, constateerde Jim Jansen, bijzonder hoogleraar informatiewetenschappen en technologie aan de Pennsylvania State University, uit onderzoek. Hij ontwierp een aantal modellen waarmee zoekmachines zelf suggesties kunnen doen voor betere zoektermen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in