Overslaan en naar de inhoud gaan

Foto: Optische sensoren sporen ‘vierkante wielen’ op

Bladeren op de rails, het middel bij uitstek om de wielen van een trein onregelmatig te laten slijten. Het in de volksmond ‘vierkante wielen’ genoemde resultaat hoort binnenkort tot het verleden. ProRail, de op 1 januari gevormde samenwerking tussen Railinfrabeheer, Railned en Railverkeersleiding, zet twee geautomatiseerde meetsystemen in tegen het euvel, genaamd Gotcha en Quo Vadis. Het eerste meet de rondheid van de langsrazende treinen, systeem twee meet hoe zwaar de trein is.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech
Word gratis lid en lees verder

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in